Episode 1

Jutros sam se kasno probudila i još u polusnu ljutito u sebi nabrajala sve ljude koji su me razočarali u sinoćnjoj noćnoj mori. Pas je stoički je trpio moje ljenčarenje i čekao da ga se izvede u šetnju. Kad je moj dečko vidio da danas imam jedno od onih jutara kad nakon svake male stvari koju napravim sjednem na par minuta i piljim u prazno, izašao je s psom, a ja sam krenula sa svojim jutarnjim ritualima, kuhanjem doručka i jogom. Dok sam radila jogu i pokušavala biti zahvalna i uzemljena, pregorio mi je lonac s hranom. Odmah se po stanu proširio fini karamelizirani miris, kao da sam pekla kolače a ne kuhala tikvice. Nisam htjela da mi to pokvari jutro, pa sam se odlučila spremiti na brzinu i prošetati gradom kao turist. Volim kasna ljetna jutra u Zagrebu, kad još nije počela škola pa je grad živahan ali tih. Kao da sam grad zna da se sprema neka nedjeljna parada pa želi uživati u zadnjim trenucima tišine, kao neka mlada mama dok ispija svoju prvu jutarnju kavu prije nego što se djeca probude s lažnom temperaturom prije testa ili su baš danas odlučila da žele ići u školu u kostimu akcijskog junaka jer su nedavno pogledali novi Marvelov film. Šetala sam prema Zrinjevcu i dok sam gledala u kestene koji su se presijavali na pločniku i razmišljala koji da spremim u svoju platnenu torbu s motivom ribe, koja ima mrlju koja nikako ne ide dolje ali mi je previše draga da je prestanem nositi, ugledala sam na podu novčanicu od 5 eura. Pomislila sam "možda je ta sretna novčanica poništila moje "nesretno" nedjeljno jutro". I dok sam sjedila na klupi u hladu platana na Zrinjevcu, promatrala sam ljude, i naravno pse. Dok je mladi par veselo je bodrio svog velikog bijelog labradora koji je živahno skakao u fontani kao da je u plićaku, namrgođeni je muškarac nosio pune vrećice navodno ekoloških proizvoda s placa za tradicionalni obiteljski nedjeljnji ručak za koji se već mentalno priprema od prošle nedjelje, mlada je mama bezuspješno pokušavala nagovoriti uspavano dijete da počne okretati pedale na triciklu dok ga je ona zijevajući lijeno gurala. Tada sam čula turističkog vodiča kako prepričava događaje i traume nakon velikog Zagrebačkog potresa koji se dogodio tijekom pandemije, čiji se tragovi i dalje vide na oronulim fasadama starih zgrada u kojima stanovi koštaju kao suho zlato, i pomislila kako je ponekad samo bitno na što se fokusiramo. Za mene danas je to bio bijeli labrador u fontani, slatki miris zagorenih tikvica i novčanica od 5 eura.

Vocabulary:

jutros - this morning

kasno - late

probuditi - wake up

u polusnu - half-asleep

ljutito - angrily

nabrajati - to count

razočarati - to let down

sinoćna - last night's

noćna mora - nightmare

stoički - like a stoic, patiently

trpiti - tolerating

ljenčarenje - being/ acting lazy

izvesti u šetnju - take (a dog) for a walk

piljim - to stare

piljiti u prazno - stare at nothing / blank space

joga - yoga

zahvalan, zahvalna - grateful

pregoriti - to burn

zagorena tava - burnt pan

proširiti - to spread

karamelizirani - caramelised

miris - smell

kao da -as if ..

pokvariti dan / jutro - spoil,ruin the day/morning

spremiti se na brzinu - dress up quickly

prošetati - have a walk

živahan - lively

tih - quiet

spremati se - preparing

zadnji trenutak - last moment

tišina - silence

ispijati - to drink

prva jutarnja kava - first morning coffee

lažan - fake

test - exam

odlučiti - decide

kostim - costume

akcijski junak - action hero

nedavno - recently

kesten - chestnut

presijavati - to glow, shine

pločnik - pavement

platnena torba - tote bag

motiv ribe - motif/ picture of a fish

mrlja - stain

mrlja ne ide dolje - the stain doesn't come out

novčanica od 5 eura- 5 euro note

pomisliti - to think

sretna / nesretna - lucky/ unlucky

bodriti - to cheer for, root for

labrador - lab (dog)

plićak - shallow water

namrgođeni - with a sullen expression

navodno - supposedly

plac - farmers market

mentalno priprema - mentally preparing

prošle - previous

bezuspješno - without success

nagovoriti - talk into

uspavan - sleepy

okretati - to turn, rotate

zijevati - yawning

lijeno - lazily

događaj - event

tijekom - during

tragovi - marks

oronuli - run down

fasada - facade

koštati kao suho zlato - to be extremely expensive

ponekad - sometimes

samo je bitno - only thing that matters

bitno - important

Exercises :

Translate these phrases or fill in the blanks using the vocabulary and expressions from today's text.

It ruined my day.

This costume is extremely pricey.

I have been trying to reach her for the last hour, but without success.

I got dressed in a hurry so I didn't notice I had put on two different socks.

The stain won't come out of the dress.

Will you walk the dog today?

That square is very lively at night.

The fans were cheering for their team to win.

He was buying the groceries for the traditional Sunday lunch.

He didn't like the new Marvel movie although his favorite action hero is Wolverine.

I like to wake up early so I can sip my first morning coffee in silence.

To mi je_______ dan.

Taj _____ košta kao_____ ____.

Pokušavam je dobiti zadnjih sat vremena, ali________.

Spremila sam se _______, pa nisam uočila da sam obukla dvije različite čarape.

Ta mrlja___ ____ s haljine.

Hoćeš li ______ psa danas?

Taj je trg jako__ ____ po noći.

Fanovi su ________ svoj tim da pobijedi.

Kupovao je ______ za______ ______ručak.

Nije volio ______ iako je njegov _________ Wolverine.

Volim se___ ____,kako bih mogla _______________.